Sunday, May 03, 2009

London

Har haft ett par intensiva dagar i London - och INGEN shopping! Har bara varit inne i en hälskostbutik...! Tog tunnelbanan ut till Notting Hill och flanerade runt på Portobello street och insöp atmosfären och kollade på folk. Himla fascinerande att ingen är den andra lik. Åt frukost på La Fromagerie som jag varmt kan rekommendera. Mysig miljö bland alla dess ostar, torkade skinkor, hemgjorda marmelader osv.
Var även på fotboll, vilket egentligen inte är mitt förstahandsval, men det var en trevlig upplevelse med visning av arenan, in i fotbollsspelarnas omklädesrum där deras matchställ prydligt låg på bänkar. En fyrarätters lunch i ngn svit, dit gamla fotbollslegender kom och presenterade sig och sedan då matchen.... Vem spelade? Tottenham mot West Bromwich och hemmalaget vann. Vilken otrolig stämning det var på arenan. Vi satt nära West Bromwichklacken där känslorna stormade hit och dit.
Hakkasan var ett trevlig restaurangbesök och vilken sushi... Mums!

Nä, nu ska jag snart gå ombord...! Sitter alltså på Arlanda just nu...

2 comments:

  1. Jag gillar London skarpt, nu kan jag ju även jämföra mot Paris. London vinner på att det mesta känns så trevligt och lätt i London. Har nog en del att göra med att man förstår språket så bra där. Helena

    ReplyDelete
  2. Jo, språket gör en hel del. Det är kul att besöka storstäder i Europa :)!

    ReplyDelete