Monday, September 20, 2010

Samla på leenden....

Vad skulle hända om du började samla på leenden? Helt enkelt observera de leenden du får oavsett vem du får dem av. Det kan vara ngn okänd som du möter, grannen, ngn vän, din älskade, ett litet barn osv. Och när du rundar av dagen, fokuserar på 3 av de leendena. Inte så att du ska analysera dem eller döma vare sig situationen, den andre eller dig själv. Observera vad som händer med dig. Hur påverkas du av att rikta din uppmärksamhet mot andras leenden? Och hur påverkas du av att minnas ansikten som har lett mot dig?

Ett leende kostar så lite! Så le mer till dem du möter :)!

1 comment:

  1. Anonymous5:14 AM

    Waow så bra och så sant!

    Ha en bra dag...idag är jag trött men positiv så jag skrattar åt allt som går fel. Skrev just ett svar till en av mina examiners: Det är fixat nu. I am always off...men jag menade I am almost off (för idag)
    Jag gillade det du skrev för jag tycker också att vi ska le mer...och då får vi också leenden tillbaka...om det nu inte är en ärthjärna som det tyvärr finns en del av här på mitt jobb. Små professorer utan social kunskap om ett vänligt bemötande. Now I am really off för att hämta "dotra" från skolan. Hopla Hey, C.

    ReplyDelete