Monday, July 04, 2011

Sommarpratarna

Lyssnar på Sommarpratarna lite så där i efterhand, laddar ner dem till min telefon och lyssnar t ex när jag är ute och går eller pysslar på i stugan. Idag lyssnade jag på Clara Lidström, en tjej i 25-årsåldern som har bloggen Underbara Clara. Inledningsvis när hon började tala kunde det lika gärna vara mig hon talade om eller jag som talade. Hon talade om att hennes mamma blev sjuk i cancer när hon var 16 år, samtalet som de hade när mamman berättade det hela och hur hennes mamma dog när hon var 52 år - precis som det var för mig. Och hur hon ibland tänker att hon också kanske bara blir 52 år - tja vem vet om det är så (då är det bara 8 år kvar att leva...) - det återstår att se och under tiden försöka ta till vara på dagarna och göra sådant som känns bra och meningsfullt. Och vad är då det? Ja, vissa dagar är det glasklart och andra mindre glasklart... Kanske ha kul och skratta ofta, inte vara så allvarlig, prioritera bort vissa saker, våga satsa mer på sådant som känns intressant, försöka göra skillnad - göra bra saker för andra och för mig själv.



No comments:

Post a Comment