Tuesday, January 02, 2007

Julledig :-)!


En hel del har hänt sedan sist...! New York var fantastiskt!!! Det gav helt klart mersmak! Vi gjorde en hel del, bl a åkte vi skridskor i Rockefeller Center. Har sett en del filmer där de har gjort det och var ju bara tvungen att ha gjort det själv... :-)!
C:et är nu hästägare, sedan den 10 december. En mkt söt häst är det.
Det är hur härligt som helst att ha jullov. Har kommit på att jag skulle kunna vara ledig mkt länge, om jag bara hade råd. Skulle ha hur mkt som helst att göra och inte slava mellan 8 - 17 i stort sett varje dag.... + en del hemmaarbete som ska ingå i de 45 timmarna. Nu trivs jag ju med mitt jobb, men ändå...!


Julaftonen spenderades här hemma, med två av mina systrar och deras familj, min pappa och svärmor o svärfar. Senare på kvällen kom min ena bror med sin familj. Det var en trevlig julafton. På juldagen hade vi främmande från Holland. Mycket trevlig och mysigt! Annandagjul hade min ena syrra 50-års kalas tillsammans med en kusin till oss. Det var så roligt att se att pappa var så glad och alert. Han var riktigt pratsam och ville inte hem när vi skulle hem. Länge sedan sist han var så glad. Det är ju inte direkt kul hemmavid kan jag tro, men det är väl en tidsfråga innan M flyttar därifrån eller ber pappa att flytta. Hon är ju inte alls fräsch själv och ständigt på hugget, med taggarna utåt.
Nyårshelgen spenderades i Nallo. Åkte ett åk slalom. Det var faktiskt rätt skönt att vara där och mest bara slappa.
Till veckan börjar det nya livet som för så många andra...! Kan ju faktiskt ha rätt disciplin när jag sätter den sidan till, likväl som jag kan vara helt utan disciplin...

No comments:

Post a Comment