Friday, April 18, 2008

Lagen om orsak och verkan

Hur stor är tankens makt? Det här med mental träning tycker jag är intressant. Det är ju vanligt inom elitidrottskretsar. Hur de jobbar med positiva målbilder och hur de redan innan tävling startat ser inom sig hur de vinner. Om jag ständigt tänker negativa tankar, drar jag då åt mig negativa saker? Kanske inte alltid, men till stor del så harvar man nog på i netativitetshjulet och får ständigt vatten på sin kvarn. Tänk om, tänk nytt, tänk positivt :)! Tänk du också i form av positiva målbilder och som om du redan är i hamn. Visualisera! Och kom ihåg att det varje dag finns något att vara tacksam över, även i de mörkaste stunder! Nu ska jag så här en lördagsmorgon före 8, gå ut och vända ansiktet mot vårsolen och känna dess värme mot mitt ansikte och ta några djupa andetag för att känna hur positiv energi sprider sig i kroppen.Det här ska bli en bra dag :)!

No comments:

Post a Comment