Wednesday, June 25, 2008

Bokutmaning

Hittade en kul sak hos Anne-Marie Körling som jag läser regelbundet lite nu och då - (förresten hur kan regelbundet vara lite nu och då ;-)??):

Ta en bok,
slå upp sidan 123,
publicera sjätte, sjunde, åttonde raden i din blogg.

[...] även när han inte orkade ta de högsta tonerna, glömde ett kostymbyte, blinkade efter sin egen dödsscen - någonting hos honom, drog ner stormande applåder oavsett prestation. När jag tille exempel stötte ihop med [...]

Dessa rader kommer från boken Fördjupade studier i katastroffysik av Marisha Pessl, som för övrigt är en debutroman. Tyvärr var jag inte med när vi diskuterade denna bok i litteraturcirkeln. Jag hade vikit många hundöron... Jag gillade boken, men den föll inte alla i smaken i litteraturcirkeln har jag hört.

Haka på ni som har bloggar vetja :)! Ta nu upp en bok och följ ovanstående instruktioner.

No comments:

Post a Comment