Saturday, August 16, 2008

Frustrerande intressant och roligt

Var på en kräftskiva igår i den ytterst mysiga miljön på Gästgivargatan. Under kvällens lopp dök Vargen upp och för er som inte vet vem han är så är han en illusionist på uppgående. Han gick runt bordet och gjorde nerslag bland oss alla.

För mig så la han upp fyra filmstjärnekort med Al Pacino, Robert DeNiro osv. från olika gangsterfilmer. Han dukade upp en story och skulle få mig att välja det kortet han ville att jag skulle välja utan att för den skull säga vilket av korten. Dessa gangstrar hade ngn sorts uppgörelse om ett parti knark och skottlossning uppstod och endast en överlevde och då kvarstod då frågan vilken jag valde som skulle ha klarat sig. Jag valde Al Pacino. Sedan tar då Vargen fram en liten "mapp" där det på ena sidan stod typ: Detta var mannen som klarade sig. Och givetvis var det Al Pacino. Jag fattar inte hur det gick till.... Han gjorde alla möjliga trick med kort, med gummiband osv och alla fattade nada....Sedan tog han upp några på "scenen" och helt plötsligt hade en av min mans kollegor en BH i skortan.... Några fick en vit kula och en person fick en svart. Vargen visste inte vem av dem som hade vilken färg på sin kula. Dessa skulle sedan kliva fram en och en och säga sitt namn och sin mors för- och efternamn. Den som fått den svarta kulan ombads att tala sanning och de som fått vita kulor skulle ljuga. Genom att studera dem så kom han förstås fram till vem som hade den svarta kulan. Det var riktigt frustrerande, intressant och roligt :)!

No comments:

Post a Comment