Wednesday, April 29, 2009

Bra tajming!

Har för mig att jag skrev om tajming för inte så länge sen... och igår må jag då säga var tajmingen perfekt ;)!

Den eviga diskussionen med tonåringen om att tömma och fylla diskmaskinen pågick och pappan i huset sa att vi vill att du gör det nu! (alltså runt 21.oo var klockan då) Men tonåringen tyckte att vad spelar det för roll om jag gör det nu eller innan jag lägger mig? Pappan svarar att vi vill att du gör det nu, det ser mycket trevligare ut om diskbänken inte är överbelamrad med disk. Dessutom känns det bra att det ser fint ut om vi skulle få främmande. Tonåringen: Ofta vi får främmande nu.... den här tiden mitt i veckan... säkert!

Några sekunder senare ringer det på dörren och in kommer just främmande :)! Tala om bra tajming - de kunde inte ha kommit lägligare utifrån den diskussionen som far och dotter hade ;)!

Här har ni dotterns version av det hela:

pappa: varför jag och mamma vill att du ska ta disken nu är ifall vi skulle få främmande.
jag: men ofta vi får främmande den här tiden. vem tusan kommer och hälsar på klockan 9!?!?pappa: det vet man aldrig
jag: ja det har då aldrig hänt förr! varför skulle det hända nu!?

några sekunder senare öppnas dörren...främmande: HEEJ :D

pappa: vad var det jag sa?!
Jag: ååh. så jävla irriterande....

nog är det typiskt minsann. inte att vi får främmande, men att pappa hade rätt. sjukt jävla störande, när jag just konstaterat att det aldrig, och då menar jag aldrig kommer och hälsar på någon hos oss efter klockan 9 på kvällarna. iallafall inte på vardagar. och just idag, när jag är förbannad över att jag måste göra hussysslor pga detta "främmande" (som såklart inte kommer komma) så får vi minsann besök. bara för att jävlas med mig, det är jag övertygad om! bövlarns skojjäpple alltså.

No comments:

Post a Comment