Monday, April 13, 2009

Tajming

Lyssnade på P3 och programmet Christer idag när jag körde hem. De pratade bland annat om tajming - god sådan och dålig sådan. Det var rätt intressant :)! Bland annat pratade om begreppet kärleken övervinner allt och menade att så inte är fallet, utan pga dålig tajming i livet så blir inte alla kärlekssagor av och alla klarar inte av att hålla samman fast än kärleken finns, men att förälskelse skulle kunna "vinna" över dålig tajming, t ex att man blir kär i sin bästa väns man osv. Ja, det där kan man ju fundera på - lite flummigt blev det när det kom i skrift.

Men när har du haft dåligt tajming och när har det varit helt perfekt tajming - det behöver ju inte gälla kärlek?

Dålig tajming hade jag en gång för mkt länge sedan... Hade varit på jakt efter en svart holkärmad t-shirt jättelänge och var inne i en butik i Luleå tillsammans med en kompis när jag spanar ut över butiken - står på en trappa - och helt plötsligt ser dessa t-shirts och skriker till min kompis: Kolla en svarting! Och menar t-shirtsen, samtidigt som jag pekar på stället med de svarta holkärmade t-shirtsen och... just där och då står det en färgad kvinna... som hör och ser mig och ser mkt ogillande ut...! Jag skämdes rätt mycket vill jag minnas!

1 comment:

  1. Ha ha vilken story..eller ska jag säga vilken dålig tajming/ Helena

    ReplyDelete