Thursday, June 04, 2009

Testar Windows Live Writer

Har ju testat Blogdesk, som ett sätt att uppdatera bloggen och nu testar jag Windows Liver Writer, ska vi se vilken jag föredrar och vilken jag tycker är enklare.

Testar nu lite olika funktioner som t ex hyperlänkar:

Titta gärna in på min hemsida Vedanta.

Och så infogar jag en bild och testar lite olika saker man kan göra med bilden. Typ göra runda hörn, rotera lite, skärpa osv.

Fotoalbumsfunktion :)!textskyltvärdefulllt

Kartfunktion!

Kartbild

Infogar videoklipp från YouTube

Infogar en tabell:

Lunch Middag
Ärtsoppa Kalops

Detta verktyg inser jag nu att jag gillar! Man kan göra fler saker också, dock inte nu!

2 comments:

  1. Hej!
    När ska vi ha en kurs? Min blogg är såååå tråkig för jag är dålig på bildbehandling. //Helena

    ReplyDelete
  2. Kanske skulle vi ha junta ngn gång till hösten och vara på cmit och ha lite kurseri?

    ReplyDelete