Thursday, October 08, 2009

Livet så här en torsdag

Har hunnit med en hel del idag...! Jobbat med lite av varje på förmiddagen på mitt jobb, redovisat ett projekt som jag varit projektledare för inför ett gäng skolledare, varit till Luleå på en ljudföreläsning, vilket i sig inte var så mkt nytt under solen - dock en bra påminnelse om vissa sajter.

Och nu sitter jag och njuter av att det är torsdag och helgen är på ingående... :)! Tända ljus och godluktande rökelser samt nystädat! Tänker klarare när det inte är så rörigt! Är ensam hemma, men snart kommer resten av familjen inramlandes. Har lite lätt börjat övningsköra med äldsta dottern, mest med automatbilen så att hon först ska få en uppfattning om hur man håller bilen på vägen och vad som gäller och dylikt. Tänk vad åren går... övningsköra.. herregud nyss var hon ju en liten Emil med myssen och byssen och den spejsiga rösten som pratade ovanligt klart och mycket tidigt i livet... och nu snart 17 år, förlovad och går andra året på gymnasiet... Hjälp! Det betyder att även jag blir äldre... inte för att jag har ngt problem med det, men ibland har jag svårt för att förstå att jag faktiskt har fyllt 42 år - ja nu inte när jag ser mig i spegeln, men ändå... ;)! Jag var ju nyss 20... ngn mer än jag som tycker att åren går fort?

2 comments:

  1. Ja nog går åren fort nuförtiden...Trots det skulle jag inte vilja vara 17 igen. Jag trivs fantstiskt bra med att var 40+. I och för sig kände jag samma när jag var 25 och även vid 35 så det är tur att jag tycker att alla åldrarna är bra just när man befinner sig där// H

    ReplyDelete
  2. Jag har också trivts i alla åldrar, i allafall än så länge... ;)

    ReplyDelete