Thursday, February 07, 2008

Första gången...

Tänk så många första gångar det finns...

Vilka första gången-sak-situation-upplevelse minns du?
Första natten i den första egna lägenheten var en speciell känsla som kändes rätt bra, men ändå som konstigt.

Första gången jag var utomlands utan föräldrarna... Det gick ju bra ;-) Så otroligt onykter första kvällen, för att inte tala om bakis - men det var en bra lärpenning, tålde inte att se åt alkoholhaltiga drycker flera månader framöver.

Första fasta tjänsten inom barnomsorgen - glad och med tårar i ögonen skrev jag under arbetspapprerna uppe på kommunhuset.

Första gången i tonåren jag förstod att en kille var intresserad av mig. Va-av-mig-???!-känsla!

Första blicken på döttrarna när de var nyfödda - en omvälvande känsla :-)!

Första sommarjobbet - som skräpplockare... och hur vi smygtränade för första gången att köra bil mkt mikrokorta sträckor på en stor parkering på sopstationen, då handledaren var utom synhåll.

Första gången jag föreläste om Ayur-Veda på Stadsbiblioteket, ja det var faktiskt ikväll!

Ja, det finns en hel del första-gången-situationer och tack och lov så kommer det att fortsätta att finnas framöver också.

No comments:

Post a Comment