Tuesday, February 19, 2008

Yes :-)!

Jag har precis fått en fantastisk liten film i min hand som heter Barns perspektiv, från Klas Viklund på Svenska Filminstitutet. Han såg en fotoutställning på Krokodil som var under juni månad 2007. En utställning av förskolebarns fotografier i åldrarna 1 - 6 år. Utställningen var ett resultat av förra omgången av temat Digital bild i temat Mediepedagogik i förskolan steg 2 som jag är projektledare för.

I efterhand tog han kontakt med mig och ville få ta del av några fotografier från utställningen, och fotografier från ngn förskola som inte deltog i projektet men där barnen har fotograferat.

Efter att ha fått OK, från föräldrar, barn och förskolorna så sände jag iväg fotografierna till Klas och nu har han alltså gjort en kort (2.22 min lång) film som handlar om barns perspektiv, där Marc Levengood pratar till bilderna. Fotograferna står med sitt namn i slutet av filmen.

SMÅ BARN KAN :-)!!!!!

Det är en jättefin liten film och jag känner mig som en stolt och glad projektledare idag :-)!

Om ngn i vårt avlånga land blir nyfiken på filmen och vill se den - ta kontakt med Klas Viklund på Svenska filminstitutet.

No comments:

Post a Comment