Tuesday, December 02, 2008

Orossten

Läste just ett litet tips i tidningen iForm.

Negativa tankar skapar negativa känslor och det för ju inte något gott med sig! Då gäller det att bryta tankemönstren. Vi är ju själva ansvariga för våra tankar och därmed för våra känslor.

Här kommer då tipset som är en enkel metod för att aktivt ge utlopp för negativa tankar:

Orossten
Bor du nära stranden, så sätt dig i sanden med en slät strandsten mellan dina händer. Elelr sätt dig med en sten någonstans där du får vara ostörd - inom- eller utomhus.

Se till att du sitter behagligt, så att du kan koncentrera dig till 100 % på övningen.

Slut ögonen och samla all din energi krin dina negativa tankar och din sten. Visualisera hur dina bekymmer och dåliga tankar strömmar in i stenen, som suger åt sig alla problemen som en torr svamp.

Är du vid havet, så kasta ut stenen i vattnet och låt havet skölja bort allt det negativa.

Sitter du inomhus eller i trädgården, så skölj stenen under rinnande vatten, och föreställ dgi att allt det negativa tvättas bort och försvinner.

3 comments:

  1. Ett bra tips det där!!
    Men det förklarar oxå var jag, stensamlare som jag är, ibland ratar en sten som är jättefin. Det bara känns i hela kroppen att "nej, den här är inte bra för mig".. Kanske har någon suttit och gjort precis det du tipsade om och sedan har jag plockat upp den.. You never know!
    Ha en bra dag, utan oro!!

    ReplyDelete
  2. Låter som en klok idé. Jag ska prova någongång när det passar. Helena

    ReplyDelete
  3. Jag är också en stensamlare och har alltid varit det... Alltid är det ngn sten som följer med hem när jag är på resor.

    ReplyDelete