Sunday, January 25, 2009

Diktafon

Det sägs ju att ca 80% av det jag tänker idag, är sådant som jag också tänkte igår... och ibland känns det som om jag skriver om sådant som jag skrivit om tidigare...Kanske är det också så...

I allafall så förundras jag över hur barn lär sig tala, hur de lär sig förstå innebörden av orden... Hur går det egentligen till??? Och de som är flerspråkiga, hur håller de så småningom isär språken??? För övrigt tycker jag att det är rätt häftigt att barn som är mellan 2 - 5 år har ordet diktafon i sitt vokabulär...! I fredags när jag höll i ett invigningstal med hjälp av en handdocka, så hade handdockan en diktafon i en påse som hon beskrev, och efter ett tag hörde jag hur barnen sa: Det är en diktafon!!! Hur vet de det då? Ja, nu ligger det till så att det jobbat med ljud under en längre tid och spelat in på just diktafoner, men ändå....!

1 comment:

  1. Ja nog verkar utställning på Teknikens hus gjort succé. I Kuriren är det en väldigt bra bild på dig./ Helena

    ReplyDelete