Thursday, January 08, 2009

Summering

Då har vi landat här hemma då... Totalt var vi på resande fot i ett dygn. Fryser gör vi också... Men när man väl är hemma känns det skönt att vara här. Men visst gav det mersmak...

Har läst på lite bloggar som jag brukar följa och rätt många har gjort en summering över året och en liten spaning framåt...

Jag börjar med framåt...
Som vanligt är mitt nyårslöfte att försöka ha så kul som möjligt och göra sådant som jag vill och mår bra av! Rent allmänt ska jag nog fundera mera på mina företagarplaner... men det känns alltid som om det inte ligger riktigt rätt i fas av ngn orsak - t ex rädsla, ekonomi osv.
En tripp till London väntar snarast med jobbet och det blir kul. Har aldrig varit där... och jag tror att jag dessutom ska dit en gång till med makens jobb i maj någon gång. I sommar väntar Gothia och det blir kul!

Summering av 2008
Tja, vad har hänt.... jobb & jobb är det första som dyker upp, turbulens på jobbet, mkt energiuttag som följd av det - men en hel del roligt jobbrelaterat också förstås... t ex förskoleprojektet med dess utställningar och så mina fina arbetskamrater. Guldchefen som slutar.... tekniker som flyttar, IT-strategen som flyttar och kvar är IT/mediepedagogerna som också ska flyttas.... fortsättning följer under 2009.

Sedan har det ju blivit en del resor i år: Florida i feb/mars i två veckor tillsammans med en annan familj vilket var mkt trevligt :)! Florens i maj med maken och hans jobb, vilket var kanon! Jag undrar jag vad det var med det där antika apoteket som påverkade mig så... har aldrig känt den känslan när jag kommit in på ett ställe som jag aldrig varit på förr... och så då vårt lägenhetsinköp i Thailand - och vilket ställe sen...!!! Vi har verkligen trivts bra i Thailand och träffade mkt trevliga människor där och ett nytt nätverk börjar byggas upp. Sedan en liten trevlig tripp till Skellefteå (det behöver inte alltid vara så långt bort man åker) med väninnorna. Stugan känns också alltid helt rätt, där spenderade vi i stort sett hela sommaren.

Vad har hänt mer?? Tänk att ett år kan passera och mkt verkligen bara passerar...
Min pappa blir allt mindre och svagare, så det kan nog vara sista året han är i livet... Får ta tillvara på den tid som är kvar.

Ena dottern har börjat på gymnasiet och den andra på högstadiet. Åren går så himla fort, inte minst ser man det på dem. Själv är man ju som konserverad... eller.... ;)?!

Jag har läst en himla massa böcker, varav en del varit upp till diskussion i litteraturcirkeln - vilket är mkt trevligt att delta i! Jag har även gått med i ett kvinnligt pedagogiskt nätverk som också är bra att ha en fot i och dessutom trevligt och intressant!

Nutiden och framtiden blir vad vi gör den till!!!

1 comment:

  1. Anonymous6:00 PM

    Intressant. Jag vet inte om du gjort det länge, att skriva summering av året. Jag har gjortdeti några år nu och jag måste säga att det är fantastiskt att kunna blicka tillbaka och läsa om allt i egna ord. Så om du inte gjort det varje år, så bärja med det!

    ReplyDelete