Tuesday, February 10, 2009

Mångalen???

Vilken fantastisk fullmåne det är ikväll! Påverkas du av att det är fullmåne? Forskarvärlden tvistar om detta vad jag förstår. En del menar att det föds mer barn, folk sover sämre, att människor i högre utsträckning söker sig till sjukhus och vårdcentraler. Gikt, astmaanfall, psykiska problem, skador orsakade av bett från djur och blödningar i magen har rapporterats vara vanligare just vid fullmåne. Medan andra forskare menar att det bara är svammel.

Vattnet på jorden påverkas ju av månens faser och jag tycker att det vore konstigt om inte vi människor påverkades på ett eller annat sätt, då vi består av till 70% vatten...

1 comment:

  1. Jag är mångalen! Visst blir jag påverkad, jag sover dåligt, är orolig i kroppen och mår lite underligt. Men jag älskar fullmånen! Det är så vackert, när man dessutom är i stugan så är mångatan på havet fantastisk. Helena

    ReplyDelete