Sunday, August 16, 2009

Läromästare

Alla som man möter har något att lära oss om vi bara är mottagliga. Gjorde en reflektion imorse, när detta verkligen blev en sanning för mig. Har mött en person tidigare i sommar som VERKLIGEN framhåller sina barn och bara pratar gott (eller läs: skryter) om sina tre barn, nästan in absurdum... Nåväl det fick mig att inse att istället för att ibland prata i negativa ordalag om t ex att hon är SÅ lat, hon gör ALDRIG det och det osv. istället bara lyfta sådan som är positivt, för det finns ju faktiskt en hel del sådant! Byta fokus helt enkelt, och se vad som händer... :)! Så blir det! Så tack till dig som jag tidigare lyssnat på med ett halvt öra, då jag tyckte att det blev to much!

1 comment:

  1. Tack för Din fråga hos mig! Jag behöver veta lite mera innan jag kan ge Dig råd... så jag har listat några frågor under det inlägget Du kommenterade ( behandlingsrum ) :-)

    Ha en skön torsdag!

    ReplyDelete