Wednesday, February 22, 2006

Synsätt



I morgon ansvar jag för utbildningsdag 4 för kontaktlärarna. Chefen är blixtutkallad på ett möte som den nya skolchefen har kallat till. Sitter därför hemma och jobbar - pratar högt för att se om upplägget håller.

Vi hade ju en grupp förra veckan. Tala om att en fd. studentkamrat till mig var negativ. Hon kan ju förstås ha haft en dålig dag och vem vet hur hon har det runt omkring sig överhuvudtaget? Men under det teoretiska passet så var det inte kul att ha henne med. Däremot när vi jobbade med animerad film under eftermiddagen var det annat ljud i skällan.

Många är så inriktade på det praktiska arbetet och verkar tycka att den teoretiska biten är av mindre betydelse. Likaså när de ska visa upp sina mediepedagogiska projekt, så låter det typ så här: Men visst inte ska vi visa upp det för ngn mer än denna grupp. Lite synd kan jag tycka, det som görs i förskolan är viktigt och ska verkligen lyftas fram. För mig är det som att indirekt säga, ja men det vi har gjort inte är det ngt. Men vad har man då för syn på barnen och sitt yrke?

Curry brukar ligga på tangentbordet när jag ska arbeta, därför la jag in en bild på vår blåögda heliga birma hankatt. Han är världens snällaste och goaste katt!

Nu ska jag jobba vidare.

No comments:

Post a Comment