Thursday, February 23, 2006

Ledig idag? Ja, tack! Tyvärr är jag inte det!

Fredagsmorgon...
Ska på en disputation vid Luleå Universitet i dag. Just nu känns det lite segt kan jag erkänna. Hade gärna haft en ledig dag och bara varit. Gjort det jag har känt för. Skulle vara himla skönt att bara få vara helt själv en dag eller två och ingen som ska ha hjälp med något eller dylikt.

M:et åker iväg till Hemavan idag med ett helt gäng grabbar. De ska köra skoter från Nalovardo. Vi som stannar hemma ska på dop i morgon. Min kusin har fått sitt första barn.

I går var det utbildningsdag 4 för grupp 2. Den fick jag ta hand om själv, då chefen var på möte med vår inte allt för smarta skolchef. Det var meningen att hon skulle ha tagit biten om barn och medier och mediefostran. Men det gick riktigt bra att ha det själv. Det var dock en decimerad skara som kom. Tre stycken var sjuka. Många glada skratt var det på eftermiddagen när de höll på med animerad film. Och det är jättekul!

Nu ska jag gå och väcka mina barn!

No comments:

Post a Comment