Saturday, June 09, 2007

Pyssla och känna efter

Nu ska jag tänka mer på mig själv och vad jag tycker är roligt :-)! Pyssla, pyssla....ska göra lite smycken, vara ute och gå i skogen (men det verkar bli grymt mkt mygg....), ayurvediska självbehandlingar, läsa, lyssna på musik, lata mig, äta god (och sund) mat, gå på loppis ngn gång, lyssna på sommarpratarna, cykla, picknick, meta, mysa och vara med mina nära och kära.

Döttrarna är mkt glada över att det är sommarlov. Den äldre hängde på stan igår kväll och var hemma kring 01.00. Skötsam och mycket söt! Hon har så vackra ögon. Hon ville att jag skulle sminka henne igår och det blev kanonbra! Annars hade vi pappa & hans f.d., min äldsta bror och hans familj på tårtkalas på stugan. Pappa fyllde 77 år igår. Och som jag skrev i förra blogginlägget, så var det ett himla kalaserande igår... bryggargatan med en trerätters, buffé direkt därpå hos min andra bror (men då såg vi bara på och drack lite äppelcider, var så mätta...), fika hos min äldsta syster och som sagt var tårtkalas och bratwurstgrillning på stugan... känner just att jag nog skulle borda gå ut och gå... Men jag ska ta bilen in till stan och köpa ett äppelträd som ska planteras här hemma. M:et gräver just nu med en minigrävare ett hål till det.

Längtar till stugan - det är nära nu... det är så VANSINNIGT varm här hemma.

2 comments:

  1. Hej kära lillasyster!

    Vilken fin och intressant blogg du har skapat. Ska läsa mer sen då jag får tid. Som du vet har jag fullt upp med pyssel av allehanda slag. I sommar ska vi träffas och göra ett och annat trevligt. Icket att förglömma den 31:a juli då vår andra pysslande syster anländer från stora staden och vi ska anordna den stora smyckesförsäljningsdagen bland annat. Vi hörs!

    ReplyDelete
  2. Ska ta mig tid att göra lite smycken nu... behöver nog komplettera med lite mer pärlor och "tråd". Var handlar du? Det där smycket med den turkosa pärlan som är inlidad i ståltråd som jag tycker om som du har gjort. Sådana smycken skulle vara vackra med en sten i. Du vet sådana stenar som man kan köpa på new age butiken i Luleå.

    ReplyDelete