Thursday, June 28, 2007

Två utmaningar....

Har blivit utmanad... två olika utmaningar - här kommer den första:

Ställd mot väggen: Femton frågor

1. Kan du fixa en punktering och byta torkarblad själv?
Förmodligen om jag satte manken till. Punktering har jag fått för många år sedan och jag bytte däck i höstmörkret.

2. Hur äter du ett äpple?
Endast i äppelpajer, då jag TYVÄRR är allergisk mot äpplen

3. Är du rädd för små svarta kryp med många ben?
Nej, inte alls. Har man jobbat med små barn gäller det att inte rygga tillbaka när de stolta kommer och visar upp krypen.

4. Big Brother eller Sportnytt?
Mja...., inte direkt ngn av dem, Sportnytt om jag måste välja

5. Rent spontant, om du får välja en present till dig själv, vad skulle det bli då?
En resa till ett lyxigt ayurvediskt spa, men jag vill ju välja flera presenter.... en systemdigitalkamera, en tempurmadrass, ngt snyggt smycke, ny parfym osv. osv.

6. Är du mörkrädd?

Nej, inte direkt.

7. Resmål som fascinerar?
N Y!!! Skulle gärna låta mig fascineras av Taj Mahal också.

8. Ditt senaste telefonsamtal?
Till M:et som var på Arlanda

9. Om du får välja en artist som kommer och spelar för dig på din födelsedag, vem blir det?
Gärna Robbie Williams (han är kanon live...) Bryan Adams får gärna också komma, eller Rolling Stones.

10. Förrätt eller efterrätt?

Både och... tänk att efterrätt alltid går ner oavsett hur mätt jag än är...

11. Bästa stunden på dagen?
När jag gör sådant som jag själv har valt... gillar morgonen då det är lugnt och stilla.

12. Tre saker du alltid har med dig?
Nycklar, mobilen & körkortet

13. E-post eller snigelpost?
Numera e-post - snabbt och smidigt, men nog är det kul att få brev via snigelposten...! Dock inte så vanligt att jag får det.

14. Den senaste komplimangen du fick?
Av min käre sambo som sjöng ngn strof om mig

15. Senaste gången någon skällde på dig?
Ja, vem var det... kanske sambon som gnällde över ngt som låg i bilen...

Nästa utmaning: En rapport från de senaste 24 timmarna i mitt liv.

18.00 igår, har precis ätit middag på vårt nya trädäck när vi får främmande från Gällivare - trevligt,men attans också väntar ju mer främmande (C:et) för att planera upp 40-års kalaset. Deras småttingar vandrar runt på den nysådda jorden som ska bli gräsmatta.

19.30 Får Hollandsfrämmande och charmas av deras ettåring. Ettåringen får ett leksakshus över sig och får en liten blåtira. Vi dricker kaffe, ja inte nu jag,men de andra och konverserar på engelska

20.00 En gammal kompis till M:et kommer förbi och ska spana in trädäcket.

20.15 L & R kommer förbi med sin hund som genast börjar leta sig ngt gott att äta.

21.00 Jag och C planerar inför kalajset. Många blir det som kommer...

22.30 Främmandet åker hem

22.35 Vi åker till vårt hus, för att M:et måste packa ner ngn snygg kostym inför viktiga kundbesöket i storstan.

23.15 är tillbaka på stugan, pysslar lite med den yngsta dottern samtidigt som vi ser på TV.

00.00 Den äldre dottern kommer hem efter ett besök på Roasters. Hon verkar på gott humör.

Lägger mig kring 00.30 somnar nog rätt omgående efter att ha bläddrat lite i tidningen Family Living.

Vaknar 01.00 av att telefonen ringer och blir helförvirrad och stressad - det står att pappa ringer på displayen. Typ ringer han nu, den här tiden? Det måste ha hänt ngt...!!! Men det är den äldsta dottern som letar sin telefon och den hade jag tagit och min var inne i stugan... Vi har identiska telefoner.... inte nu samma bakgrundsbild och så, men det kollade ju förstås inte jag..

Försöker somna om, den yngre dottern springer två ggr efter varandra på toaletten...

Drömmer att vi ska till Los Angelses med L & R och då blir det lite tjorvigt, för vi ska ju till Florida med T & B, så jag fick inte ihop det och förstod inte hur jag skulle berätta det för T & B att vi redan hade bokat med L & R. Hänger ni med?

Vaknar 08.50 och hinner vinka av sambon som ska till Stockholm.

Äter frukost kring halv tio. Far till Trisco och lämnar Summergames laguppställning till L som ska anmäla laget. Åker in till stan kring 10.00 och hälsar på pappa. Han vill åka till sin fd. sambo, vilket vi gör. Det visar sig att hon fyllde år idag, så vi hamnade på sopplunch och fika.

12.00 ska köpa en cykelpump för att pumpa däcket på den nya cykeln, som jag aldrig cyklat på ännu, men som ändå har punka på framdäcket! Jag behövde inte köpa ngn pump, jag fick den gratis! Hinner in på pysselbutiken sedan jag lämnat av pappa, och köper lite pärlor och dylikt.

13.15 Tillbaka på stugan, kör i gång en tvätt. Skjutsar döttrarna till kompisar. Åker förbi hemma och hämtar posten.

Far sedan tilbaka till stugan och görett mobilhänge och en nyckelring. Läser lite, surfar på nätet osv.

15.00 Börjar förbereda dagens middag; crepes. Gräddar plätta efter plätta.

16.00 Hämtar döttrarna hos sina kompisar i hällregnet.

16.30 Vi äter middag.

17.00 Hänger tvätt

17.15 Fastnar framför TV:n och sedan vid datorn och bloggandet. That's my 24 hours!

No comments:

Post a Comment