Saturday, December 08, 2007

Vardags- och helgdagslyx!

Igår blev jag och mannen bjudna på värsta jullunchen på Gästgivargatan (f.d prosthuset i Öjebyn) av ägarna själva. Det kändes så otroligt lyxigt och var så himla mysigt och mycket julstämning där. Kompade ut efter lunch - bara en sådan sak...:-)! Hade i huvudet förberett en middag, men det stannade där. Helt plötsligt var vi bjortbjudna på middag hos några vänner. Grillade kyclingspett, jordnötssås och ris - mycket gott! Tidigt i morse var jag och äldsta dottern på stallet och tog ut alla hästarna. Jag var hyfsat rädd kan jag säga, men det gick bra. Sedan kom jag på den briljanta idén att ge min dotter en för tidig födelsedagspresent, så vi åkte in till stan och nöjt av hotellfrukost på Stadshotellet och så gick vi på stan, kunde hon passa på att köpa julklappar till lillasyster. Det känns bra att emellanåt umgås på tu man hand med en dotter i taget. Vi gjorde sedan en jättegod laxsoppa till middag.

Dagens fundering: Vad är lycka? Att känna sig älskad, behövd, nöjd, glad, tillfreds eller vad är lycka för dig?

No comments:

Post a Comment