Wednesday, July 29, 2009

Sakletare

Jag har nog varit sakletare sedan jag var liten... inte minst letade jag stenar som jag samlade på och fortfarande samlar på... Och nu har jag i vuxen ålder varit på "skattjakt"och letat en sak...! Testade geocaching idag och hittade en skatt :)! Spanade efter två till, men då fick gps:en tuppjuck.. Vi var dock otroligt nära ena av dem, men blev lite osäkra då gps:en visade ngt annat. Det var faktiskt riktigt kul! Fortsättning följer... bara i Piteå finns den runt 100 skatter och detta pågår alltså över hela världen, som jag nog tidigare har skrivit om. Kanske hittar vi en skatt nästa gång vi är i Phuket, för där finns det förstås också. Ska nog själv lägga ut en också som andra geocachare får leta.

5 comments:

  1. Spännander, du måste lära mig hur man gör. Sakletare har jag alltid velat vara, ändå sedan jag såg Pippi Långstrump för första gången. / Helena

    ReplyDelete
  2. Jo, vi kan ta det på juntan! Kanske jag borde bjuda in till junta till veckan?
    Vad tror du om det?

    ReplyDelete
  3. Anonymous1:43 PM

    Passar mig alldeles utmärkt! // H

    ReplyDelete
  4. Vad var skatten då?? Har inte riktigt fattat den där "leken"!!! ;o)

    ReplyDelete
  5. Skatten är egentligen bara symbolisk, med andra ord inget märkvärdigt, kan vara t ex en nyckelring, ibland är det inga skatter alls. Det är själva "jakten" att finna cachen och fylla i loggboken som är grejen och samtidigt kommer man sig ut i skog och mark eller lika gärna på något bostadsområde eller i stan.

    ReplyDelete