Monday, March 06, 2006

Kritiskt tillstånd för pappa

Jag och vår yngsta dotter har varit i Stockholm och har haft det kanonbra med biobesök, musikal, god mat, shopping, centralbadet och besök hos syrran. Dessvärre så slutade resan mindre roligt... På väg till Arlanda ringer min sambo och berättar att min pappa har fått en hjärtinfarkt och ligger nerkyld och nersövd på intensiven. Han säckade ihop i söndags eftermiddag när han och Marianne var ute och gick. När vi kommer till Arlanda är planet 2 timmar försenat och det gick inte att boka om till ngt annat plan. Det var inte kul! Inte för att pappa skulle bli varken sämre eller bättre om jag kom dit,men för min egen skull. Så jag åkte raka spåret till lasarettet när jag och S äntligen kom hem kring 22.00

Det är kritiskt de två första dygnen eller egentligen hela första veckan. I går kväll började de höja kroppstemperaturen och försöka väcka honom. Han ser så liten och ynklig ut där han ligger. Men jag håller tummarna att han klarar detta och att hjärtstilleståndet inte har medfört någon hjärnskada. Så jag tror inte att det blir ngn skidåkning för min del i veckan. Kanske åker resten av familjen upp till Nalovardo, men det är osett ännu C har fortfarande hög feber och det har hon haft sedan i onsdags. Hon pendlar mellan 38 - 39 grader hela tiden. Idag på eftermiddagen ska han ev. börja vakna upp, då har de tagit bort all sömnmedicin. Vi får se hur det går då. Det är extra jobbigt för hjärtat just vid uppvaknandet.

Jag hittade en intressant sajt med följande adress:

http://www.suntliv.nu/AFATemplates/Page.aspx?id=794

Som handlar om ledarskap, stress, planera sin arbetstid osv. Det är alltså en sajt om arbetsmiljö och hälsa för kommuner och landsting som verkar bra.

No comments:

Post a Comment