Thursday, September 21, 2006

Fattar nada...!

Jaha... spelade ju änglaspelet i Stockholm och ställde en fråga om jobbet. Och svaret blev att jag skulle bli min egen... Idag hade jag ett samtal med min chef och det finns en del som tyder på att en ev. nedläggning skulle kunna drabba förskolan och därmed mig också. Skulle inte bli det minsta förvånad. De som aldrig har satt sin fot på en förskola, än mindre ha jobbat där förstår inte vilken potential det finns att jobba med media och IT i förskolan för att bedriva förskoleutveckling och arbeta mot läroplanen. Så små barn ska väl inte hålla på och nog hinner de... osv. Dessutom har jag inte vidare förtroende för dem som sitter i barn och utbildningsnämnden. Hallå hur pålästa är de på en skala 1 - 10??? Då de som ska utreda CMiT inte ens är insatta. Inget av förslagen och ev. konsekvenser av neddragningarna är bra :-(! Men då en dörr öppnas stängs en annan... så är det ju. Kanske är det en signal till mig att utveckla mina kunskaper inom ayur-vedan och skaffa mig mer kompetens inom sådana områden. Mina syrror vill ju att vi ska öppna ngt tillsammans - men ändå var sin firma. Kanske blir det verklighet inom en 5 års period? Vem vet? Helt plötsligt började jag känna mig gammal om fem år hallå då är ju jag 44 år.. Var tog ungdomen vägen??

No comments:

Post a Comment