Sunday, March 30, 2008

Komplimanger

Tillhör du dem som ger andra komplimanger? Kan du ta en komplimang utan att känna dig besvärad? Jag tycker att det är alldeles för lite komplimanger i vardagen! Fram för mer komplimanger! Till dina medmänniskor och inte minst till dig själv!

Min man är rätt duktig på att ge komplimanger och inte bara till mig utan även till andra. För att inte tala om min pappa :-)! Min gamla pappa han kan han! Jag känner mig aldrig så vacker som när jag har hälsat på honom. Det är allt ifrån klädsel, frisyren, tänderna till att jag är en bra människa m.m.

Ger jag komplimanger? Till och från tror jag...

Vi har lärt våra flickor att säga tack när ngn säger ngt positivt om/till dem och det gör jag själv också. Det är så lätt att tänka/säga - Jag? Nej,men... och så ngn ursäkt.

Du som läser detta - här kommer komplimanger från mig:

Du är unik och bra på ditt sätt :-)! Ingen annan är som du :-)! Du har fantastiska resurser att ösa ur!

No comments:

Post a Comment