Friday, March 28, 2008

Magiskt tänkande....

Ibland funderar jag på hur vi kan gå omkring och tänka på ngt intensivt och så bara händer det tillsynes bara så där...

Det har hänt mig flera gånger, alldeles just för ett litet tag sedan... Tänkte på Robbie Williams konsert som jag och C:et var på. Sätter mig framför datorn och tänker att jag bara måste lyssna på ngn låt av honom. Har på radion samtidigt och där spelas ngn låt som är populär just nu. Hittar inte ngn låt med R W på den här datorn, tänker ja just ja, det är ju på datorn nere i källaren. Helt plötsligt spelar de Feel med Robbie Williams på radion!!! Det har hänt mig flera gånger förr - just med musik. Vaknade te x en gång och hade en låt på hjärnan som inte spelats på flera år, sätter på MTV och tror ni inte att där kl. sex på morgonen spelas Clash Rock the Casbah. Tar vi in radiovågorna eller? Eller blir det som med små barn - magiskt tänkande som bara funkar helt plötsligt?

Likadant om man tänker på ngn person intesivt, jag då kan han/hon helt plötsligt ringa... Ja, kan bara konstatera att det är mycket som händer runt omkring oss och som jag inte alltid förstår, men är oändligt fascinerad av :-)!

No comments:

Post a Comment