Friday, March 28, 2008

Tankar sent en fredagskväll

Surfar runt lite på My Space - lyssnar på Yogini (Katarina DiLeva) och låten Bliss som är väldigt meditativ - lyssna gärna :-)!

Se och lyssna gärna också på denna video på YouTube

Många tankar snurrar runt i huvudet när jag ser den... Vad gör jag för att få en bättre värld? Vad gör du? Medan allt elände pågår här i världen, så ser vi det på TV eller via nätet eller lyssnar på radio och i bästa fall så tycker man att det är hemskt och fruktansvart hur en del människor i andra delar av världen har det, och så var det dags att äta middag och så var den saken ur (tanke)världen...Eller ett problem/hinder av något slag dyker upp och så mår man/jag dåligt över det... herregud så små problem jag har, men många av oss är så bortskämda och tar allt för givet så att om nu någonting skulle gå emot en, tar det väldigt mycket energi och kraft för att tänka omkring det... Tänk om vi skulle bli placerade mitt i en krigshärd eller en i en svältkatastrof som är vardag för så många av våra medmänniskor... Då man (för en stund) får lite perspektiv på sitt liv, så är det bara ödmjukt att tacka för hur bra man har det och försöka vårda livet så bra man bara kan och ställa upp för medmänniskor som har det mindre bra.

No comments:

Post a Comment