Wednesday, May 21, 2008

Periodare...

Jag erkänner... jag är periodare... och med det menar jag pysselperiodare... Oftast skapar jag med mina händer när jag har lediga perioder, orken räcker inte till under de mest intensiva arbetsmånaderna. Men ibland är det skönt att bryta helt med jobbtankar och komma ner från huvudet och göra något med händerna. Vad gör jag då? Ja, genom åren har det blivit en hel del... Jag har sytt kläder både till mig själv och barnen (men nu var det länge sedan), Waldorfdockor, lapptäcken, gardiner, keramikkurser har jag gått ett par år, smyckestillverkning har det blivit mer av senaste året - lätt att ta fram, kul att göra, lätt att städa bort, silversmide, måla lite - mest på tyg, scrapbooking är jättekul både på datorn och för hand, barndomens klippa och klistraiver kommer tillbaka när jag gör det..., jag har målat på flytbräden m.m m.m. Jag och en kompis brukade stå på Kyrkmarknaden och Fagerviks julmarknad och det gick riktigt bra med försäljningen. Det är kul att skapa med datorns hjälp också, t ex i bildbehandling, göra bildspel, redigera film, animerad film osv. Jag vill skapa nu! Men jag orkar inte...tar nya tag ngn annan dag.

No comments:

Post a Comment