Thursday, September 18, 2008

Många personligheter i vår herres hage...

Befinner mig i Umeå på Skolbiodagar. Har bland annat sett film och lyssnat på föreläsningar. Idag åt jag och min kollega en lunch på Kungspassagen. Vi beställer vår mat och sätter oss ner vid ett bord för fyra personer. Efter ett tag kommer en äldre man och slår sig ner i samma bord. Tilläggas bör att det var en hel del lediga platser, men vi såg väl så trevliga ut ;)! I allafall så sitter denna man bredvid min kollega och snett mitt emot mig och jag känner hur han iakttar mig mer eller mindre hela tiden. Vilket genast gör att man blir fumlig när man äter... jag blir då det i allafall om jag känner att ngn stirrar på mig. Efter ett tag reser sig den äldre mannen upp och ska fylla på sitt kaffe och då säger jag till min kollega att jag känner mig uttittad och då säger hon till mig - har du sett hans naglar? Nä, svarar jag och måste ju förstås genast inspektera dem när han kommer tillbaka. Då visar det sig att han har målat alla naglar i ett blankt knallrött nagellack och vart ett enda finger var ringprytt. Det hade jag inte förväntat mig alls. Han får ju givetvis se ut hur han vill, men det var som snopet och jag kände att mitt skratt låg och bubblade farligt nära ytan och hade vilken sekund som helst kunnat brisera... Tack och lov hade min kollega då druckit upp sitt kaffe och vi gick vidare.

Det är otroligt fascinerande att det finns så många olika personligheter.

No comments:

Post a Comment