Monday, September 15, 2008

Ordmån

Ikväll har jag varit på Krokodil och Ordmån. Författaren Linda Olsson föreläste. Hon har bland annat skrivit boken Nu vill jag sjunga dig milda sånger, som jag har läst i våras/somras. En trevlig kväll och som vanligt tycker jag att det är fascinerande att ta del av andras livshistorier, samt tankar om författarskapet. Linda fick frågan om när hon skriver bäst, och hon svarade: När maken har lagt sig, ett par glas vin senare och riktigt bra musik!

Kanske ska jag testa det på bokuppslaget som kom till mig häromveckan ;-)! Det kanske går hur bra som helst med skrivandet då...?!! Ja, just ja... jag är ju på skonkostdiet och då får jag ju inte inta ngt med jäst, socker, gluten och mjölk... Tänkte inte på det! Herre gud vilken renlevnadsmänniska jag är just nu sedan drygt 4 veckor tillbaka och alkohol har jag inte intagit sedan torsdag PDOL-helgen och vi som har så otroligt mycket vin i vår "vinkällare"... men det får ligga och mogna till sig.

No comments:

Post a Comment