Wednesday, March 28, 2007

Både bra och dåligt

En rätt intressant dag idag (och fruktansvärt gräsligt jobbigt...) Men först det första... Går en 5-poängskurs nu som handlar om IKT och skriv- och läsprocesser. En mkt intressant förmiddag med en doktorand som uttryckte sig klart och tydligt på ett icke överakademiskt språk. Hennes föreläsning väckte en hel del reflektioner om detta med portfolio och lärande processer med sociokulturella teorier i botten. Det kändes som om mycket av mina egna tankar bekräftades och nya fylldes på. Än en gång och helt sociokultruellt "rätt" - man blir och utvecklas i möten med andra :-)!Jag har alltid känt att jag är en lagspelare, att jag tänker bättre tillsammans med andra. Det var nog en av orsakerna till att jag inte trivdes att jobba som lärare på Musikhögskolan. Det var så mkt ensamarbete och ingen att bolla med.

Över till det andra som är av mindre rolig karaktär... Pappa har fått veta idag att han måste flytta och han hade blivit så ledsen.... Hans sambo var inte den som sa det utan en av mina bröder och det kan jag tycka är mkt dåligt, det är ju hennes beslut som vi visserligen förstår och stöttar, men att inte kunna säga det till pappa efter att ha varit sambos i 10 år tycker jag är dåligt. Sedan vet vi inte riktigt vart han ska ta vägen, ena syrran vägrar i sten att sätta pappa på Mogården, och det är som en institution, så ngt annat vore förmodligen mkt bättre - men tänk om det är det enda vi erbjuds..., vi får se vad som händer... fortsättning följer.. Känner att jag har alldels för lite kunskap både om olika äldreboende och vaskulära demenser pga hjärtinfarkter. Det gör så ont när jag tänker på hur det har blivit för pappa... min lilla älskade pappa... Det var ju inte så här det skulle bli...

Vad har varit bra med mig idag?
Att jag orkade ta mig igenom 5-poängskursen fast jag kände att jag var ofokuserad och hade tankarna på annat håll- tur att det var en intressant dag!

Vad är jag tacksam över?
Att det går bra för C:et i skolan. Utvecklingssamtalet var glädjande.

Vad behöver jag hjälp med?
Att mellan varven inte tänka på någonting överhuvudtaget!

1 comment:

  1. Jag tycker om att komma hit och läsa lite om allt som vi inte får tillfälle att prata om. Du är dog den människa som jag har flest OLIKA relationer med. Dessutom är du så mångfassetterad (stavas?)att det kommer att ta år att få kläm på dig. Berikande.

    ReplyDelete