Monday, March 26, 2007

Låst i tankarna

Hej hopp, ett till inlägg idag... vad har hänt? Jag är lite rastlös/uttråkad just nu. Skulle ju ha läst klart Vygotskijboken, men den lyser med sin fråvaro - kanske blev den kvar på jobbet??? De där vansinnigt tråkiga engelska dokumenten kan jag förstås läsa mer noggrant än vad jag har gjort, men nej det har jag inte tillräckligt med skärpa för att klara av.

Jag som brukar tänka positivt och se möjlighter, går lik förbaskat i fällan mellan varven och drivs av rädslor och skräckscenarier... Det är inte kul och känns inte bra och så blir jag arg på mig själv! Jag hatar att drivas av rädsla...!!! Det handlar ju förstås om pappa.... Tänk om det blir helt suveränt bra i slutändan? På onsdag under lunchen ska vi och kolla på boendet, nu börjar mina syskon tänka i banor av andra alternativ. Givetvis vill vi ju att pappa ska få det så bra som möjligt, men vi måste komma till ngt sorts beslut och pappa måste få veta det hela snarast för att kunna förlikas med tanken.

Nu kom jag på.... jag läser ju Mia Törnblomsbok, så nu ska jag fokusera om...

Vad har varit bra med mig idag? Att jag skrev vad jag tänkte om FC i Skolforum, att jag tog mig tid och ställde upp och åkte ut och fotade en båt på Lövholmen.

Vad är jag tacksam över idag? Att vi är flera syskon som tillsammans kan hantera detta med
pappa.

Vad behöver jag hjälp med? Att sluta upp med att måla upp skräckscenarier och att .
drivas av rädslor.

Tror ni inte att jag hittade Vygotskijboken när jag letade reda på boken som Mia Törnblom har skrivit, men nu är det ju snart Prison Break, så snabbt som ögat har jag övertalat mig själv att ta tag i boken i morgon och i sista stund göra allt klart...!

2 comments:

  1. Anonymous9:52 PM

    Nu har jag hittat hit. Tack för det. Mias bok verkar va nåt att ha i bokhyllan. Måste kollas upp.

    ReplyDelete
  2. Ja, Mias Törnbloms bok är bra! Skulle vara kul att lyssna på henne. Tycker att personlig coaching verkar mycket intressant!

    ReplyDelete