Monday, March 26, 2007

Jaha ja....korkade beslut

Ibland funderar jag över hur högsta hönsen inom BUN tänker.... Ta nu detta senaste exemplet om att skrota FC. Det finns säkerligen system som är lika bra och har liknande funktioner som FC. Men sättet detta har hanterats hittills är under all kritik. För det första finns det en strategigrupp för media och IT och med Media och IT-råd där sådana här frågor ska landa och dessa grupper får säga sitt för att sedan hamna hos ledningsgruppen. Har det gått den vägen? O nej inte det! Jag la in ett inlägg på Skolforum om hur jag tänker på detta, och i morgon kommer en av fogarna som säkerligen har läst vad jag skrivit. Kände mig först tveksam att skriva, känns som om det är lite känsligt, med tanke på att jag jobbar där jag jobbar, men hallå.... Yttrandefrihet råder i Sverige!!! Dessutom håller jag inte med om att vi ska försöka stötta ledningsgruppen i denna fråga, när jag/vi inte håller med.

Fortsättning lär följa... i morgon har vi nätverksdag för fsk, där detta kommer att komma upp på agendan.

Nu är palten klar!!

No comments:

Post a Comment