Thursday, March 29, 2007

Läsecirkel!!!

Himla kul! Har gått med i en nybildad läsecirkel!! Vi träffades på Roasters kl. 18.00. Alla hade med sig varsin bok som vi presenterade. Jag hade med mig Carl-Johan Vallgrens "Den vidunderliga kärlekens historia" som jag verkligen gillar. Vilket bruk av det svenska språket, författaren är verkligen historiskt påläst, och vilken berättarteknik och så gillar jag ju storyn förstås. Hercule Berfoss (hur det nu stavas) som är huvudpersonen föds på ett horhus i Tyskland i början av 1800-talet, samma natt som en liten flicka också föds. Hercule är vanskapt, vattenskalle, döv, dvärg, harmynt, konstiga utväxter osv, men synsk och kommunicerar via telepati. Hans mamma omkommer vid förlossningen.Han växer upp på horhuset och blir som ler och långhalm med flickan som föds samma natt. När de är 10 år skiljs de åt och Hercule lämnas vind för våg och har ett minst sagt brokigt liv.... Läs boken! Kanonbra! I allafall så blev det så att vi valde en bok som heter Påven Johanna som alla ska ha läst till nästa träff och som vi ska diskutera då. Vi har än så länge valt ut en kategori, och det är att det ska vara kvinnliga författare vi läser.

Det var så fantastiskt givande att träffas ikväll och få lära känna lite nya människor och få ny input :-)!

Bra med mig idag?
Att jag tackade ja att vara med i läsecirkeln och var med på träffen ikväll!

Tacksam över?
Att M:et har kommit hem! Allt blir lättare när man är två!

Hjälp med?
Att hitta glitter och glamourkläder till lördagens fest!

2 comments:

  1. Min bloggvän It-mamman säger: Tipsar om Joomla.org, som är ett portalsystem (Open Source), helt gratis. Där finns färdiga mallar för utbildningssektorn.Om ni ska byta - kolla in den. 50 000 kr kan ju vara bra att spara. Som ex kan nämnas att TV3´s och ZTV´s webbplats är byggd i den. Det finns andra system som Drupal. På www.opensourcecms.com finns en sammanställning över OpenSourcesystem. Man kan testa gratis (Varje timme nollställs allt). Kan det va nåt?

    ReplyDelete
  2. Har för mig att Richard känner till detta. Richard på mitt jobb alltså. Han är en fena på mkt inom open source.

    ReplyDelete