Wednesday, May 16, 2007

-89:or och -01:or

Idag har jag mitt uppe i mitt vanliga jobb varit på Heta Hyttan och jobbat...! Fast det var indirekt jobbrelaterat. Jag hade beställt glaspumlor på Heta hyttan som en del till ett filmpris som ska delas ut den 31 maj. Fick glaspumlorna gratis mot att jag putsade dem själv. Det var himla kul och jag kände att ett hantverkarjobb skulle passa mig utmärkt. Skulle mer än gärna gå ett år på Sunderbyn på deras hantverkslinje. Detta med hantverk ligger faktiskt lite för mig - det eller så detta med ett zenliknande spa = mmmm....!

Har provsmakat vin ikväll. Vi har jämfört två viner - exakt samma men olika årgångar. Ett från -89 och det andra från -01. Snacka om skillnad! 18-åringen var så mycket godare än -01, som var mkt stingsligare eller hur jag nu ska skriva. Så vissa viner vinner helt klart på lagring!!!

Annars känns det helt rätt med lite ledighet kan jag säga! Nu kom min sekreterare... dvs Curry - han kommer alltid när jag sitter och skriver.

No comments:

Post a Comment