Sunday, May 06, 2007

Helgrapportering

Sitter och jobbar lite... och som vanligt när jag sitter framför datorn ska tonåringen ha just denna dator... trots att det finns en hel del andra datorer i vårt hus att välja på... Men som i den egoperiod som hon befinner sig så är det ju en självklarhet att hon ska få det som hon vill. Ska dock snart logga ut, så det löser sig.

Jaha, så var denna helg förbi. Allt för snabbt som vanligt. Har hållit i en reikikurs i helgen, så jag har inte fått så mkt luft, men en hel del energipåfyllning och lugn och ro. Detta med energier är intressant. Hur man påverkas av andras energier till exempel. Kommer jag hem och är på topphumör, och så är ngn här hemma på sämre humör, så går det inte lång stund så är jag påverkad av det. Jag kan komma in i ett rum och känna av stämningen ganska omgående, t ex känna om ngn mår dåligt eller att ngt är fel men inte veta varför det är så - bara känna det. Tror att det var därför jag hade rätt lätt för att "se/känna" av barn som det var ngt med, t ex dåliga hemförhållanden eller ett barn med behov av särskilt stöd, innan det fanns uttalat.

I övrigt så har den yngre dottern vunnit Saik-cupen i deras årskull i helgen. Hon är kanon i målet och lika bra som back. Fokuserad, envis, orädd och full med teknik.

Dagens fundering? Tänk all energi som virvlar runt... Vad händer egentligen med all energi som vi avger?

2 comments:

  1. Anonymous12:35 PM

    Jobbigt med måndagsenergierna hos oss då? :)

    ReplyDelete
  2. Anonymous10:27 PM

    Inte det minsta. De energiernan är bara berikande :-)!

    ReplyDelete