Monday, May 07, 2007

Lite kul test!

Hittade detta: http://friends.imagini.net/ Där man gör en liten personlighetsprofil, grundat på bilder som man väljer. Lite kul tidsfördriv kan jag tycka!

Har varit på utvecklingssamtal med S:et idag och som vanligt var allt bara bra. C:et går det också bra för i skolan, så det är bara till att vara tacksam över det. Annars rullar det på, lite väl mkt mellan varven och jag ska helt ärligt erkänna att jag längtar till sommarledigheten, om än jag trivs med mitt jobb. Men jag trivs inte med vår ledning (alltså inte min närmsta chef för hon är guld), tycker rent ut sakt att de ofta är mindre smarta för att uttrycka mig milt. Ett topdownledarskap som inte är bra. Gillar inte den typen av ledarskap överhuvudtaget. Ett demokratiskt ledarskap är att föredra. Tycker mest nu att det handlar om att visa sin makt och att dialog inte existerar i ngn större utsträckning. Rent mentalt skulle jag kunna säga upp mig pga ledarskapet, men det värsta är att de inte skulle fatta att de mister en kompetent personal. Jag undrar just hur länge min chef står ut, med den allt annat än justa behandling mot henne? Tantmaffia det är vad det är i högsta ledningen! Nu har jag spytt mkt goja, mot sådana som inte kan försvara sig när jag inte säger det direkt till dem. Men ibland måste frustrationen få komma ut, och den tar jag gärna via skrift - kanske dock inte lämligt i bloggform....

2 comments:

  1. Anonymous12:34 PM

    De kan de allt tåla de där haggorna! De har ju haft chans till dialog, men icke.

    Du och din chef får hålla ihop och ingen av er får sluta. Då blir jag ledsen - på riktigt!

    ...och tack för i dag, det blev bra.

    ReplyDelete
  2. Ett gäng militanta haggor ;-)!

    ReplyDelete