Sunday, May 13, 2007

Snyggpojken min!!!


Så här ser min lilla son ut ;-)! Visst är han snygg?!!! En bortskämd herre, som är vansinnigt förälskad i mig. Ibland är han rent ärvensam när han ska vara sådär kärvänlig. (Hmm, är det ett svenskt ord eller är det pitemål - alltså ärvensam?)
Helgen har bestått av bland annat fotboll. Den yngre dottern har stått för pojklaget i en turnering som de deltog i. Hon var riktigt duktig! Sedan har jag faktiskt suttit på den äldre dotterns häst och låtit mig ledas runt.
Återkommer senare, ska ut och köra bil....och se på betongblock....!
Betongblock har nu synats och sambon har bestämt att vi ska handla sådana till ett pris av 9000 kronor. Vi ska ju göra ett trädäck på stugan och till detta trädäck behövs betongblocken som ska stå där vi förr hade vår lilla strandremsa.
Lite jobbrelaterat.... Fick telefonsamtal från UR (Utbildningsradion) i Stockholm som vill att jag ska komma dit och föreläsa internt för dem i september. Himla kul :-)! Och jag fick lite inside av hon jag pratade med, om att de vill att jag ska komma tillbaka till Växjö och föreläsa igen, men denna gång för deras rektorer - för skolchefen insåg visst när jag var där att nu måste de verkligen ta tag i detta med mediepedagogik i förskolan. Det känns också kul att ha inspirerat till detta. Eskilstuna kom ju i gång med en fotoutställning när jag varit där. Därför känns det extra kul nu att vi själva ska ställa ut förskolebarns fotografier på Krokodil nu första veckan i juni. Har fått in en del bilder redan nu och en del är verkligen härliga!
Lyssnar just nu på Eldkvarn och hör på låten "Fulla för kärlekens skull" i akustisk version. Första gången jag hör den i denna version. Han skriver underfundiga texter han Plura... Men så har han ju levt ett hårt liv och har nog varit med om en hel del, så det finns lite material att ösa fram ur ryggsäcken som blir till låttexter.
Detta fick mig att tänka på lite av livets mysterier.... ibland går livet spikrakt fram och ibland gör man verkligen kringelikrokar som man inte kan förstå just då, men med perspektiv så ramlar poletten ner och man förstår varför. Vissa kringelikrokar tror jag man gör för att man ska möta vissa personer som kommer att en inverkan på vilken stig man sedan tar. Undra just vad som väntar runt hörnet och vilka människor som ligger på lut... Det blir spännande att se!

1 comment:

  1. Packa ned mig i väskan så åker vi på turne tillsammans!!

    ReplyDelete