Sunday, August 12, 2007

Funderingen...

OK, funderingen från igår/natt:

Hur kommer det sig att en del män, slår sina kvinnor och barn?

Jag har så otroligt svårt att förstå detta... och är det något som kan få mig riktigt arg, så är det just detta. De som misshandlar sina nära och kära är i mina ögon väldigt svaga och ömkliga personer. Det säger så mycket mer om den som slår, än om dem som de slår.

Varför tänker jag på detta just nu? Ja, i fredags på andra sidan Bureåälven, så var det en karl som misshandlade sin fru/sambo och något barn. De från Directgänget som var på motsatt sida hörde slagen och skrek till personen i fråga och lyste med ficklampor på huset, samt ringde polisen, som skulle åka på en gång. Tydligen var det en välkänd hustru- och barnmisshandlare. Dessvärre är nog detta rätt vanligt, vanligare än man kan tro och jag har säkert någon i min närhet som blir utsatt som jag inte känner till.

No comments:

Post a Comment