Sunday, August 26, 2007

Söndagsskriverier

Jag gillar söndagar... inte nu för att det är måndag dagen därpå,utan för att söndagar får jag en del gjort, en del chill, en del promenad, en del god mat, en del trevlig umgänge med familjen - helt enkelt göra det jag vill och känner för.

Igår när vi åt middag frågade jag var och en i familjen med vad de var nöjda med den dagen - det blev ett rätt trevlig samtal. En fråga som jag tror att vi lär återkomma till mellan varven.

Har förresten fått förfrågningar av UR (Utbildningsradion) och SF (Svenska filminstitutet)om att bolla tankar och idéer då det gäller IT och media och förskolan. Kul att bli tillfrågad!!!

Träffade en 6-årig pojke igår, som skulle ha hur mkt som helst att vinna på att få använda sig av Tragetonsmetod - han kämpade med att forma bokstäverna till sitt namn som man ska kunna skriva när man börjat förskoleklass (i allafall enligt honom) - men se det gick tungt... bara att hålla i pennan var en kamp och så då forma själva bokstäverna... Tala om att han skulle få ett lyft om han fick skriva sig till läsning med datorn. Han har så mkt berättelser inom sig och det är nog rätt långt bort tills han får ner dem för hand...

No comments:

Post a Comment