Monday, August 13, 2007

Positiva tankar

Tillvarons största gåva – det är jag själv

Alla människor kan lära sig något av mig

Mina tankar är mer komplicerade än alla datamaskiners

Mina känslor är lika viktiga som andras

Det jag säger är väl värt att lyssnas på

Det jag gör är väl värt att uppmärksammas

Jag respekterar mig själv och märker att andra gör det också

Jag skrattar åt mig själv med värme och ömhet

Jag har full rätt att må bra på alla sätt

Jag är unik – det finns ingen mer som jag

2 comments:

  1. Anonymous11:03 PM

    Härligt! Så underbar dikt...eller ordanvändning. Är det dina egna ord. Så bra du skriver...kram

    ReplyDelete
  2. Nej, det är inte mina egna ord.. har nog läst dem i tidningen Hälsa kan jag tro.... eller i tidningen Leva, men tänkvärda är de...!

    ReplyDelete