Monday, August 06, 2007

The true story

Så här har det alltså gått till:

En gråmulen dag i februari när vi är uppe i Nalovardo och jag har PMS, så det sjunger om det - tycker mkt synd om mig själv och vill bara hem, och har dessutom fått ett munsår, så sitter jag i husvagnen upphängd och nerslängd och barnen är och åker skidor, M:et kommer in och har ett litet paket med sig och en dikt. Han läser dikten, jag får paketet som är ett Efva Attling halsband och så frågar han om jag vill gifta mig med honom. Tårarna kommer och jag svarar att ja, det vill jag gärna. Egentligen skulle han ha friat på fjälltoppen, men vädret var så dåligt. Vi beslutar oss för att hålla detta för oss själva och pratar om att slå ihop det med mitt 40-års kalas. Hade ju tänkt fira tillsammans med R, men kom med ngn nödlögn till honom om att C:et hade hört av sig och ville gärna att vi skulle fira tillsammans, så då rann vårt ev. gemensamma firande ut i sanden. Det gick ett tag och så skrev jag till C:et och berättade om våra planer och frågade om de hade lust att komma hem och hjälpa till lite grann. Och de blev jätteglada och sa självklart!

I april åkte vi till Umeå med döttrarna. Den äldre var sur och ville inte med, hon gillar inte överraskningar och tyckte att det var trist att ingen skulle följa med oss. Men hon fick lov att följa och bo åp hotell en natt och shoppa lite som vi sa till dem. När vi kom fram åkte vi direkt till Max - tjejerna var otåliga och ville veta där och då vad det hela handlade om. De fick ge sig till tåls ett tag till - det kändes inte så romantiskt att berätta det hela på Max. Vi åkte sedan till A&K ateljé och stannade där utanför. Jag frågade tjejerna vad de trodde att vi skulle göra, och S:et sa: Ska vi få bli som typ topmodels? Nej, sa vi. Då säger hon: Ska ni gifta er? Ja, svarar vi och jag fäller ett par tårar. De blev jätteglada och då var C:et förstås glad att hon blev tvungen att följa. De lovade att hålla tyst och det har de verkligen gjort också, fastän t ex en kusin frågade C:et under PDOL om vi skulle gifta oss. Nej, inte vad jag vet, fick hon till svar.

I slutet av april, början av maj ngn gång bjöd vi hem L & R för att fråga dem om de kunde hjälpa oss lite. Och det kunde de, och då förklarade jag att det givetvis hade varit ett svepskäl att jag skulle fira med C:et som jag sagt tidigare. Dock så körde vi den linjen utåt till alla våra nära och kära. Mina syskon började rätt tidigt prata om att de tyckte att vi skulle slå till och gifta oss samtidigt som jag skulle ha 40-års kalas, men vi nekade... Det har varit ett evigt pusslande med alla inköp: Klänning och skor handlades in i Umeå. Ringen köptes i Luleå osv.

Så kära vänner: Ni som tycker att det har varit dåligt med sommarjunta, gourmet och middagar överhuvudtaget vet ju nu orsaken...!!!

Sista veckan började dock mina kära väninnor ana ugglor i mossen. L:et fick köra dubbelspel så det bara rykte om det.

Summa summarum så var det verkligen en fin dag och kväll! Vi är verkligen supernöjda!!!

No comments:

Post a Comment