Thursday, November 15, 2007

MSN = bra!

Det talas och skrivs mycket nu om nätmobbing t ex via Lunarstorm, MSN och andra chattprogram och sajter osv. Visst - det är inte bra, men oj vad t ex MSN kan vara bra - i det här särskilda fallet för både mor och dotter som tycker att matte är pyton... Jag har inte läst matte sedan åk 9 och det tillhörde definitivt inte favoritämnena om jag säger så. Idag skulle tonåringen räkna en massa knepiga tal med x och y och hans moster... jag försökte och var tydligen inne på rätt spår men fattade nada... då kom vi på att dotterns skulle gå ut på nätet och höra om ngn av hennes kompisar kunde förklara... sim sala bim... 5 minuter senare har hon fått det förklarat och polletten har trillat ner. Tack för det du unge man!!! Annars är det fadern i denna familj som brukar ta och hjälpa till med matten, men han är på ranten ikväll och så brukar jag hjälpa till med språk och so:n och dylikt - det är mycket mer mina ämnen. På något sätt känns det som om mattematik är så förknippat med intelligens... typ är man mindre bra på matte så är man osmart... men så är det ju inte!

Har för övrigt fått mineralsminket som jag beställde från Every Day Mineral. Det var jättebilligt då dollarn är låg och ska vara mkt bra och hudvänligt - har läst flera recensioner innan jag vågade mig på att beställa. Dock är det ju kanske inte så miljövänligt att beställa smink från USA (Austin - Texas) om man tänker på att det ska fraktas med flyg, men å andra sidan vart kommer sminket i från som ligger på hylldiskarna inne i stan? Kul med 10 nya ögonskuggor och så det lilla gratiskittet som följde med med ett litet rouge, foundations, concealer och sminkborste och detta för 178,50 kronor inklusive frakt!!! Det stora kittet som jag trånar efter går på drygt 500 kronor - det är ju vad man i vissa märken får betala för en ansiktscreme.

No comments:

Post a Comment