Monday, November 03, 2008

22 år...

Idag har min mamma varit död i 22 år. Tänk att det gått 22 år sedan hon dog måndag den 3 november 1986 runt 7.30 .... Jag var drygt 16 år när min mamma fick veta att hon hade cancer. Förmodligen hade hon haft det i kroppen en längre tid utan den vetskapen. Och hon dog när jag var 19 år. Nu har jag själv en dotter som snart fyller 16 år. Jag brukar ibland tänka att jag var i samma ålder som henne när min mamma blev sjuk. Mammas sjukdom fick mig att ta ett helt annat ansvar, än vad min dotter har och hon tar mer för givet än vad jag gjorde - men så är våra situationer i den åldern olika - vilket jag är mycket tacksam för. Jag har lärt mig mycket själv, med den följden att en del gör jag nog baklänges - men det funkar och jag kan en himla massa saker!

Första 10 åren tänkte jag nog på min mamma varje dag. Det gör jag inte längre, men helt klart finns hon i mina tankar mellan varven.

Jag och pappa var på graven igår, han ville följa och tända ett ljus och han var riktigt pigg och själv mkt nöjd över att det gick så bra. Undra just hur hans ålderdom skulle ha sett ut om mamma varit i livet och varit något så när pigg?

No comments:

Post a Comment