Tuesday, November 11, 2008

Magiskt tänkande....

Man brukar ju säga att barn har magiskt tänkande...
För rätt länge sedan när yngsta dottern var ett par år, hade vi sett en film där en färgad barnsköterska var ute och körde bil med barnen i familjen. Hon sa att om man blåser på trafikljusen om det är rött när man kommer, så slår de om till grönt - vilket förstås hände i filmen. Dagen därpå så körde jag och dottern in till stan. Vi kommer längs Timmerleden och ska passera två rödljus. Det första ljuset är rött... dottern blåser och se det blir grönt! Det andra ljuset är rött... dottern blåser och det blir förstås grönt även den här gången! Mamma, det funkar... Tja, tankens kraft ;)!

I början av 2000-talet hade jag ett vikariat på en förskola ute i en av byarna runt om Piteå. Jag skulle öppna denna morgon. Det var ungefär den här tiden på året, innan snön kommer, klockan var kring 05.30. Helt plötsligt får jag en ingivelse och tänker för mig själv medan jag tittar upp på den stjärnbeströdda himlen: Gud om du finns kan du väl ge mig ett tecken nu?! (Förstår inte var det kom i från, brukar inte tänka så) Och som en blixt från en klar himmel... helt plötsligt kommer ett ljusfenomen på himlen, som rör sig i en kortare bana innan det försvinner... Jag fick svar på tal på en gång...! Kanske...?!

No comments:

Post a Comment