Saturday, November 08, 2008

Drömtydning...

Sov i min yngsta dotters säng i natten mot idag lördag. Vaknade runt 8 av en dröm. Hade lyckats sätta båda armarna ovanför huvudet och låg och höll händerna på armbågarna om ni förstår vad jag menar... så de var avdomnade och käkarna var hårt sammanbitna.

Drömde att jag och yngsta dottern hade tagit vår husvagn och kört iväg och campade på ett ställe där vi aldrig varit förr. Lämnade sedan campingen för en rätt lång promenad och så visste vi sedan inte hur vi skulle gå för att hitta tillbaka till campingen. Går in som i en mindre by/stad av ngt slag och ser ett rätt högt hus med en stege på som klättrar upp på för att kunna gå upp på det platta taket för att se om vi ska se campingen för att hitta tillbaka. Vi är uppe på taket och får nog koll på hur vi ska gå för att komma tillbaka. Dottern klättrar ner och så var det då min tur.... och jag törs inte... står där och håller fast mig krampaktigt i en del av stegen, men törs inte kliva över och börja klättra ner. Dottern står där nere och tittar... Till slut kommer det upp en gammal, pigg och alert dam uppför stegen, som ska övertyga mig om att jag vågar ta klivet och klättra ner och att det inte är någon fara utan kommer att gå galant. Det visar sig att jag har stått där uppe i 3 veckor utan att våga röra mig...

Hur ska jag tolka denna dröm? Att jag måste våga hoppa/klättra (ibland) och ta kliv ut i det okända, och utveckla vingar på vägen ner och att det finns fast mark när jag väl kommer ner....

2 comments:

  1. Anonymous11:23 AM

    Hej Ulla vart nyfiken på din blogg.
    Drömmar är väldigt speciella.
    Jag har själv jobbat med det ett bra tag och för mig skulle det nog betyda de du skrev.Att våga släppa taget och fölka med.Jag är själv inne i den förändrings fasen så det kan vara lite jobbigt.
    Men utvecklande.Fin blogg.
    Kram Pia

    ReplyDelete
  2. Ja, när man är i förändringsfaser kan det svaja rejält.. innan man fått fast mark under fötterna!!!

    ReplyDelete