Thursday, January 12, 2006

Hälsokontroll


Idag har jag varit på en hälsokontroll via jobbet. EKG, hörsel och dylikt var bra, men jag ska tillbaka eftersom jag har lite nedsatt lungfunktion, (vilket jag visste om, har känt av det ett bra tag - har ju ngn typ av ansträngningsastma) så en läkare ska lyssna på mina lungor och ge mig rätt medikament. Gillar ju egentligen inte cortison, men för att bli bättre kan det kanske vara värt det ett tag att ta ev. medicin.

Annars har jag tagit kontakt med en förskollärare som skriver i tidningen Förskolan om att jobba med IT och media i förskolan. Känner att jag vill bygga upp ett personligt nätverk då det gäller media och IT inom förskolan. Det känns bra att jag har Lena H i Sthlm att utbyta tankar med. Även mellan varven har jag kontakt med en medieped i Sundsvall och får förhoppningsvis kontakt med Agneta på Vitalen i Sandviken. Så det tar sig :-)!

Hittade en intressant bok(tror jag då) som handlar om handledning som är erfarenhetsbaserad från förskole- och skolvärlden. Visade den för min chef och hon tyckte också att den verkade intressant - så jag ska beställa den till veckan. Boken heter "Handledningens dilemma och möjligheter - erfarenheter från förskola och skola" av Karin Rönnderman till ett pris av 146 kr.

Ser just nu Whaleraider och jag blir lika rörd varje gång jag ser den.

Annars tjafsar jag på med min tonårsdotter - eller jag tycker att hon tjafsar med mig och hon tycker att jag tjafsar med henne. Ganska så störande... hon svarar emot hela tiden...! Men så är väl frigörelseprocessen.

Har lagt ut några bilder på WebShots förresten från Nalovardo - en del blev rätt fina.

Hej hopp!

No comments:

Post a Comment