Saturday, January 28, 2006

Lördag


Då var det lördag då. Har precis kommit hem från en härlig promenad. Ca -3,5 grader ute. Curry tycker visst att jag inte ska blogga, han lägger sig på tangentbordet...!

I torsdags hade jag ett gäng förskollärare på kurs. Tala om skillnad i stämning och inställning mot för onsdagens grundskolegrupp... Ja, nu ska inte alla som var i den gruppen få sig en känga, utan framförallt två personer - som tog mkt stort utrymme och energi i gruppen. Sedan kan jag reta mig på att jag själv tillåter mig att det ska uppta min energi i efterhand - så från och med nu tog det stopp!!!

Var ute på en förskola i går och handledde dem så att de kom igång med Photostory. Himla kul och lättsamt program för att göra snabba "bildspel". Blev bjuden på lunch där. Härligt att konversera med barnen. Hamnade bredvid en riktigt fantiserande liten tjej. Eftermiddagen ägnades åt att kompetensutveckla oss inom arbetslaget i PaintShopPro. Kul!

Nu ska jag ägna mig åt mindre roliga saker - som att rensa garderoben och måla två lister... Förhoppningsvi får vi våra tre hallampor inkopplade idag. Lite bökigt när det är så högt i taket - ca 4,5 meter. Är lite less på att det är så skum belysning!

Sätter in en bild på den äldsta dottern, där hon är lite smålik sin kusin - fast hon är mörkare i färgerna.

No comments:

Post a Comment